U razdoblju od 21. do 24.1.2020, u organizaciji Ministarstva obrazovanja, znanosti, mladih, kulture i športa KSB održava se edukacija za nastavnike razredne nastave koji će tijekom drugog obrazovnog razdoblja šk. 2019./2020. godine provoditi ”Program predškole” u osnovnoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama. U skladu s Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju ”Programom predškole” moraju biti obuhvaćena sva djeca u godini dana pred polazak u školu, a koja do sada nisu pohađala neke od programa predškolskog odgoja i obrazovanja.
Kroz edukaciju nastavnici razredne nastave upoznati će se s metodologijom provedbe Programa predškole, a koji u prvi plan stavlja igru kao temeljnu aktivnost. Igra je glavni pokretač za razvoj mašte i inteligencije, jezika, društvenih vještina i perceptivno – motoričkih sposobnosti djece.
Kroz igru djeca spoznaju svijet oko sebe, grade međusobne odnose, usvajaju uloge, razvijaju ustrajnost i otpornost, te uče kako se nositi s napetošću i stresom.
Razdoblje od rođenja do šeste godine života predstavlja temelj cjelokupnog razvoja ljudskog bića i njegovog života: uspjeh u školi, zdravstveno stanje, razvoj na kognitivnom i emocionalnom planu, želja za znanjem i učenjem, odnos prema drugima i društvu, potreba za kreativnim doprinosom, itd, sve te i druge odlike čovjeka se utemeljuju do šeste godine njegova života.
„Utrka je već napola pretrčana prije nego što djeca krenu u školu“.
”Program predškole” prožet je mrežom ishoda učenja, koji predstavljaju opis onoga što osoba koja uči zna, razumije i može da obavlja na osnovu završenog procesa učenja.
Ovim putem, Ministarstvo obrazovanja, znanosti, mladih, kulture i športa KSB ponovno poziva sve roditelje djece koja do 1. lipnja 2020 godine pune šest godina života, a do sada nisu bila obuhvaćena nekim programom predškolskog odgoja i obrazovanja, da ispune svoju zakonsku obvezu i prijave svoje dijete u najbližu odgojno-obrazovnu ustanovu (predškolska ustanova ili osnovna škola) za pohađanje ”Programa predškole”.
Predškolski odgoj i obrazovanje čini neophodnu nadopunu obiteljskom odgoju u smislu planskog i sustavnog djelovanja na tjelesni, emocionalni i intelektualni razvoj djeteta predškolske dobi te pohađanja programa predškolskog odgoja i obrazovanja u godini pred polazak u školu doprinosi kvalitetnijoj pripremi djeteta za polazak u školu, točnije uspješnijoj prilagodbi školskim obvezama.